torsdag 21 juli 2011

Taggmoln

Igår firade vi min sambos födelsedag, han ville inte fira sin dag semestern var slut så han ville ha en lugn familjekväll bara. Men då tittar min bror och fammilj förbi efter en cykeltur, jättetrevligt var det. Min lilla son på 6 år tänkte visa sin mindre kusin ett döfräckt trick han hade lärt sig på gungan. Men det blev inte mycket av det tricket. Det slutade med en bruten arm och 6 timmar på akuten. Stackars liten men han tar det med största ro. Nu har jag testat detta, var hans kommentar när han kom hem kl 02,00 på natten. Min sambo såg något sliten ut, han går upp redan 03,30 för att komma till sitt jobb som är bra långt iväg. Efter att ha varit vaken 22-23 timmar och tillbringat de senaste av dem på akuten så ja då blir man allt lite sliten. Sonen har gått till en kompis för att visa sin coola gipsade arm. Dottern ligger i soffan och tittar på TV, hon vägrade gå och lägga sig innan lillebror kom hem, så lika sliten är hon.

Så idag har han tagit semester så att han kan vila upp sig lite och jag passar på att ta igen lite av skolarbetet. Det är så inspirerande att lära sig alla dessa nya saker om WEB 2,0 som jag aldrig har haft en aning om. Men det är inte särskilt lätt att lära sig något nytt och koncentrera sig när man har två barn som gärna hänger över en och helst vill ta över och göra det själva. Sen vill ju helst min son att jag ska lära mig spela Star Wars spelen, så kampen om datorn är konstant. De andra datorna står oanvända alla vill ha mammas braiga dator även om den inte är den nyaste, så har de nog förstått att den är vassast. Så det blir att passa på när tillfällen ges.
Idag gjorde jag ett taggmoln, det blev inte så mycket av det men man akn ändå ser vilket som är mest förekommande etc.
 

1 kommentar:

  1. Viss är det konstigt det här med datorer och plugg. Jag upplever nästan det samma. Vi har en jättebra dator och den vill alla vara på, fast jag tycker att jag står först i tur, då jag pluggar. (De två minsta får dessutom inte vara på denna då den är nyast). Men när man väl sitter och pluggar så ska det blåsas på foten. Det ska fås presenter mm. Allt för få uppmärksamheten.

    SvaraRadera