torsdag 21 juli 2011

Twitter

Nja jag vet inte.
Här är en länk till min twitter sida.
http://twitter.com/#!/SvenssonAnnette
Men jag har inte fått kläm på den än. Provade att söka efter vänner fann endast en och är ändå inte säker på att det är rätt person, lite trist. Känns som att det mister sin poäng då.
Men jag får fortsätta att utforska detta.

Men Facebook är i min vardag. Jag skriver jag laddar in bilder jag skriver kommentarer till andra. Det är helt underbart genom detta nätverk har jag kontakt med alla mina forna arbetskollegor, många som har gått åt olika håll efter en konkurs på företaget. Så det är fantastiskt.

Att använda Facebook med eleverna där har jag varit helt emot hela tiden. Vill kunna vara lite privat och tycker även att eleverna ska kunna få den friheten att inte känna att läraren ser allt jag skriver. Men så som de beskrev det i filmen att man kan använda det till en grupp och låsa sidan till dess användare kan vara en bra ide. För min del är det lite beroende på i vilken ålder jag kommer att med. jag kommer att ha elever från ålder 6-12 år de äldsta kan det fungerar utmärkt med detta men de yngsta fungerar det inte med.

2 kommentarer:

  1. Twitter är grymt, men det tar tid att komma igång. Jag tipsar om http://listorious.com/ där du kan söka på ämne istället för person. Att följa hashtags (taggar) rekommenderas då det är lite lättare att hitta rätt då. Prova att följa #allsang till exempel, framför allt på tisdagar :)
    Lycka till!

    SvaraRadera
  2. Jag håller med dig angående Twitter. Är inte heller så förtjust i det. Men som sagt var Facebook är något helt annat.

    SvaraRadera